maandag 13 april 2015

Leesautobiografie

 Leesautobiografie:


Dit is mijn leesautobiografie, ik ga het hebben over welke boeken ik in mijn jeugd heb gelezen. En hoe mijn leessmaak is veranderd. 
------------------------------------------------------------------------------------------------In groep 1 en 2 las ik elke keer hetzelfde boek. Dat boek was Rupsje nooit genoeg, ik kreeg ook nooit genoeg van dat boek. Thuis werd er bij mij niet zo vaak voorgelezen. Ik kan mij ook niet meer herinneren welke boeken er werden voorgelezen. 
------------------------------------------------------------------------------------------------Als klein kindje zong ik ook bijna geen liedjes. Het enige dat ik me kan herinneren is het liedje als we gingen eten. 
------------------------------------------------------------------------------------------------Door de leerkracht werd ook bijna niet voorgelezen. Ik weet nog wel dat ik in groep 8 graag het boek de gladiator las. Ik had toen deel 1, 2 en 3 gelezen en ik wil graag deel 4 lezen. Ik vond de serie zo leuk omdat het over de geschiedenis ging en omdat er heel veel actie en vechtscene's  in voorkomen. 
------------------------------------------------------------------------------------------------Mijn leessmaak is veranderd omdat ik vroeger van rustige boeken hield, maar nu van actie boeken en het liefst over het verleden. Momenteel lees ik niet heel veel meer. Alleen de Donald duck nog. 
------------------------------------------------------------------------------------------------De boeken die me nu aan spreken zijn actie boeken en het liefst over het verleden. Mijn houding tegen literatuur is best goed. Ik zal als je me een boek geeft er na een paar uur helemaal inzitten.

Dit was mijn leesautobiografie, groetjes Remco Ouwerkerk

2 opmerkingen:

  1. Beste Remco,

    Hier is mijn reactie op jouw leesautobiografie:

    Het ziet er weer netjes uit met de strepen tussen je verschillende alinea's. Blijf dat volhouden!

    Je bent de punten helaas wel schematisch afgegaan. Door de streepjes vóór elke alinea ziet het eruit alsof je punten volgt. Probeer dit de volgende keer niet te doen.

    Je begint pas erg laat in je verhaal, al in groep 1 en 2. Later vertel je nog dat er weinig bij je voorgelezen werd. Dit had je misschien eerder mogen doen. Let dus op de chronologische volgorde. Misschien had je nog in het kort kunnen vertellen waar 'Rupsje nooit genoeg' over ging.

    Je vertelt in de volgende alinea dat je een liedje zong tijdens het eten. Misschien had je een stukje van het liedje in kunnen voegen.

    De volgende twee alinea's zien er netjes uit. Je hebt het goed uitlegt en alles is duidelijk.

    In je laatste alinea herhaal je een stukje van de alinea ervoor. Dat zou ik niet doen. Voor de rest ziet het er netjes uit.

    Je spelling en interpunctie is verbeterd! Super!

    Dit was mijn reactie, ik hoop dat je wat aan mijn tips gehad hebt.

    Groetjes,
    Giulia van Rossem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Remco,

    Hier is mijn reactie op jou leesautobiografie.

    Leuk dat je vooraf even en korte inleiding geeft over wat je gaat vertellen.
    Ik vind dat je duidelijk vertelt wat je vroeger allemaal las. Door de strepen tussen de alinea's te zetten is het duidelijk waarover je vertelt, maar het maakt het misschien toch iets te schematisch.

    Ik denk dat je over de basisschool misschien iets meer had kunnen vertellen over andere groepen dan alleen groep acht.

    De rest van je leesautobiografie vind ik goed en duidelijk geschreven.

    Verder zitten er maar een paar kleine grammatica foutjes in. Als ik het een cijfer zou moeten geven zal ik het een 8 geven.

    Dit was mijn reactie op jouw leesautobiografie.

    Groetjes,
    Mitchell van Pelt

    BeantwoordenVerwijderen